Sari la conținut

Ana Maria Mareș: „Un text bun, care vinde bine este factorul care va face diferența între business-uri.”

Ana Maria Mares copywriter Romania marketing online texte pentru afacerea ta strategii eficiente de marketing

În acest interviu vorbim cu Ana Maria Mareș despre copywriting și marketing online. Mai mult, am discutat despre cum e să fii un tânăr specialist în formare, despre provocările unui proiect nou etc. Este de apreciat faptul că sunt tineri care muncesc și tind să devină un nume greu în nișa pe care și-au ales-o!

Pe Ana Maria Mareș o găsiți pe pagina de facebook.

Ce împrejurări te-au determinat să alegi calea de freelancer ca marketer și copywriter?

„Debutul” meu a început odată cu intrarea în lumea „dezvoltării personale „. La 15 ani am început să citesc cărți de dezvoltare personală. Citind mi s-au deschis noi orizonturi de gândire, am învățat multe lucruri, dar unul dintre cele mai importante este acela că tot ceea ce vreau să realizez depinde doar de mine. Am continuat să citesc, aveam o dorință de a mă schimba tot mai mare, îmi doream să fac ceva „important”. M-am gândit și am realizat ca am multe calități pe care le-aș putea valorifica. Întrebarea era ” Cum voi face asta?”. Am fost dintotdeauna o fire creativă, mereu am avut talent în mânuirea cuvintelor. Lucrul acesta mi se și spunea foarte des. Ulterior, la 17 ani, am auzit din întâmplare termenul de Copywriting, m-am informat și am fost atrasă de domeniu. Așa am decis ca vreau să devin copywriter.

Cum crezi, meseria de marketer și copywriter va exista încă mult timp?

Meseria de copywriter este cu siguranță una de viitor. În prezent are loc un fenomen de digitalizare în masă a business-urilor de orice fel. Orice business poate fi digitalizat. Motivul? Toți suntem conectati în online. Nu e de ajuns doar „prezența” în online. Important e ca un business să fie cât mai vizibil. Iar nevoia unui business de a se promova este imensă. Deoarece tot mai multe firme intră în rândul digitalizării, și concurența dintre ele devine mai aprigă. Nevoia de diferențiere si urmarirea primului loc în afișările din Google va fi permanentă în rândul competitorilor. Însă un text bun, care vinde bine este factorul care va face diferența între business-uri.

Cum te formezi ca marketer și copywriter: faci cursuri sau înveți practicând?

Am început folosindu-mă de fiecare sursă gratuită pe care o găseam, video-uri, webinarii gratuite, etc. Până când în urma unui webinar am decis sa ma înscriu la cursul Elite Copywriter de la EduKiwi (cea mai bună alegere de până acum). Acum sunt aproape de finalizarea cursului, dar continui să învăț, atât teoretic cât și practic.

Ce provocări are un freelancer atunci când începe un proiect nou?

Personal, consider fiecare nou proiect o provocare. Deoarece momentan colaborez cu persoane din domenii total opuse, research-ul este mereu o provocare, una distractivă. Chiar si cunoașterea clientului poate reprezenta o provocare, mai ales că oamenii sunt atât de diferiți.

Ca freelancer, ce proiecte prinzi?

Proiectele pe care le-am început până acum sunt foarte diverse. De la construcții, petreceri pentru copii și saloane de înfrumusețare la psihonutriție și surprize la domiciliu. Fiind o persoană foarte versatilă, îmi este ușor să mă mulez pe fiecare proiect. Mai ales că ofer o atenție deosebită research-ului. De altfel, consider că cine are talent la scris, poate scrie chiar și despre o piatră.

Am trecut prin toate aceste întrebări fără să te întreb cum este să fii un tânăr specialist în România? Ce atitudine au oamenii față de tinerii specialiști?

Nu mă pot considera încă un specialist, dar îmi îmbunătățesc constant abilitățile pentru a deveni unul. În puținul timp de când am început să iau proiecte am descoperit o mulțime de tipologii de oameni. Oameni care din pricina vârstei mai înaintate față de mine se credeau „profeți”, dar și oameni care la fel, aveau o vârstă considerabil mai mare, și totuși nu m-au tratat ca pe un copil, văzând că iau lucrurile în serios și îmi îndeplinesc sarcinile pe cât de bine pot. În schimb, colaborez și cu persoane tinere, cu care rezonez mai bine, mai ales că multe dintre ele au bussines-uri la început de drum, și aleg să ne dezvoltăm împreună.

Pentru a deveni mai buni trebuie să muncim și să dobândim experiență. Ce trebuie să facă un tânăr pentru a dobândi experiență și o reputație?

În primul rând, trebuie să învețe baza domeniului în care vrea să activeze. Iar apoi să îmbine teoria cu practica. Deoarece practicând vor învăța cel mai bine. O reputație bună se câștigă prin seriozitate și mai ales prin empatizarea cu clientul. Aici, bunul simț si tonul prietenos trebuie să fie permanente. Deoarece în cea mai mare parte din cazuri, tonul este cel care face diferența, și nu mesajul în sine.

Un bun copywriter este și un cititor înrăit. Ce cărți preferi?

Total de acord cu afirmația ta! Prefer în special cărțile de dezvoltare personală, acum însă ma axez mai mult pe cele de marketing, din care pot învăța cum să-mi îmbunătățesc felul in care scriu, astfel aduc un plus de valoare clienților mei, servicii calitative și texte mereu în ton cu noile tendințe de marketing. O carte despre care pot spune ca mi-a schimbat viața este: „Principiile succesului” de Dale Carnegie.

Ce sfaturi ai da altor freelanceri sau tineri care vor să se angajeze în domeniul pe care și-l doresc?

TAKE ACTION! Susțin și îndemn toate persoanele tinere care vor să înceapă să își câștige singure banii. Încă un sfat pe care l-aș da este să citească cat mai mult, în primul rând cărți de dezvoltare personală, iar apoi cărți legate de nișa lor.

Ce planuri de viitor are Ana Maria Mareș?

Voi continua să mă dezvolt ca și copywriter, în timp ce în paralel mă voi ocupa de studii. Ulterior, îmi doresc să intru în lumea business-ului.

_____________

Alte interviuri găsiți în rubrica cu interviuri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.