Sari la conținut

„Archie” de la Sticărești: „Am ales să îmi direcționez energia spre a realiza un produs calitativ.”

Archie de la Sticaresti autocolante personalizate stickere personalizate figurine printate promotionale personalizate Bucuresti

În acest interviu vorbim cu Alin Stan despre Sticărești. Ce este Sticărești, vă întrebați? Păi, este o lume plină de povești în care toate ideile tale sunt personalizate 100%. Iar această poveste poate fi ușor convertită într-un format al vieții reale. Sticărești este despre autocolante personalizate, stickere personalizate, figurine printate UV și multe lucruri interesante prin care te poți promova într-un mod interesant și unic.

Din tot ce înseamnă producție publicitară: casete luminoase, printuri mari și medii, rollup-uri, copertine etc. ai ales sa faci colante, și anume stickere. Care a fost motivul?

La început, când am pornit propriul business, am făcut și activitățile menționate de tine mai sus, am vrut să fac cât mai mult lucruri, încât stabilitatea financiară să apară cât mai repede. Însă în timp am realizat că e mai important să-mi placă ceea ce fac și într-un fel sau altul să mă înconjor de oameni care au aceeași pasiune, dacă îi pot spune așa, astfel ziua de muncă, nu s-a mai simțit ca o zi de muncă.

Grafica pentru stickere o faci tu sau o comanzi?

Hmm, pot spune că des sunt întrebat dacă se poate să fac și partea grafică. Însă de cele mai multe ori nu. Stilul meu de a lucra este mai ciudat. Dacă în momentul prezentării proiectului nu există o oarecare rezonanță cu proiectul în sine, voi alege să nu mă ocup și de partea de grafică, însă în timp, am legat relații de business și prietenie cu mulți dintre clienții Sticărești, care sunt foarte talentați și putem externaliza proiectul, fie prin intermediul nostru, fie punem clientul în legătură cu unul sau mai mulți ilustratori talentati cu care colaborăm pe diverse proiecte. De exemplu, de situație care s-a întâmplat chiar recent. Am fost abordați de cei de la Bringo, pentru a realiza stickere pentru un team building, au avut nevoie și de grafică, în timp ce clientul îmi oferea detalii, am vizualizat proiectul realizat în stilul inconfundabil al Alexandrei Bugan, aka Serebe (@serebe pe instagram), una dintre cei mai talentați ilustratori cu care am avut ocazia să lucrez. Proiectul în sine a fost un real succes. Rezultatul se poate vedea în una dintre postările de pe pagina de Instagram Sticărești.

Atelierul tău este dotat cu echipament necesar pentru producția acestora? De ce este nevoie mai exact?

Da, avem echipamentul necesar producției. Nu este nevoie de intermedieri pe partea de producție.

În viitorul apropiat vom cumpăra echipamente noi pentru a putea realiza o varietate mai mare de stickere, pentru a crește capacitate și micșora timpul de producție.

Pentru a începe un business de protecție stickere, în principiu este nevoie de:

-imprimantă,
-laminator pentru a aplica folia de protecție,
-cutter plotter pentru taiere.

Diversitatea de echipamente este foarte mare pe piață.

Eu am ales sa merg pe mâna celor de la Epson și Summa, pentru imprimantă și cutter plotter. De 4 ani ne ușurează treaba, știind că ne putem baza oricând că rezultatul este 100% calitativ.

Care a fost cantitatea maximă de stickere pe care ai făcut-o?

Hmm, cea mai mare cantitate comandată de un singur client într-o singură comandă? Dacă-mi aduc bine aminte, 6000 de stickere. Comandă venită de la o cafenea din Iași, Copac Coffee.

Pe pagina de Instagram Sticărești, am văzut că ai făcut mai multe postări cu stickere pentru celebrități. Cum reușești să fii contactat de mai multe celebrități și agenții?

Primesc des întrebarea asta. Nu pot spune că nu am făcut ceva special pentru a ajunge să colaborez cu ilustratori talentați, artiști consacrați sau companii.

Calitatea produselor cred că a fost principalul motiv pentru care am fost contactat.
Am avut mereu grijă să livrez materiale calitative, chiar dacă s-a întâmplat de câteva ori să refac o comandă, parțial sau integral, pentru că rezultatul nu a fost cel dorit, în primul rând de mine, apoi am avut ca interes să elimin practica „merge și așa”, practică ce împiedică multe firme, din diverse domenii să evolueze.

Cât de des se întâmplă ca clienții tăi să distribuie munca pe care o faci pentru ei?

Să distribuie pe Social Media?
Aproape la fiecare comandă.
În general se filmează procesul de producție, se pozează produsul final și cel mai des, se postează un story pe instagram cu tag către contul clientului, acesta distribuie la rândul lui.

Facem asta încă din prima zi. Am făcut o pentru a face cât mai vizibilă pagina de Instagram Sticărești.

Dar share-uim cât mai multe lucrări sau informații legate de clienți sau evenimente din sfera noastră de activitati. Intr-un fel sau altul, suntem parte dintr o comunitate care crește cu susținere reciprocă.

Ce lucrări mai pot fi comandate de la sticaresti.ro?

Atât timp cât vorbim de stickere, aproape orice tip de sticker.
Punem la dispoziție și realizarea de packing pentru acestea, pentru a simplifica procesul de expunere pentru vânzare sau distribuție al clientului.

Magneți personalizați, decupați pe forma design-ului, la fel ca stickerele, dar sunt magnetice.

Putem realiza diverse ornamente sau accesorii din lemn. Prin tăiere și gravură laser.

Curând cu echipamentele noi, vom putea adauga în listă și alte produse pe care le putem face.

Care a fost cea mai ciudată comandă pe care ai făcut-o?

Hmm, nu cred că am avut o comandă ciudată.

Cât de importantă este promovarea prin stickere și prin obiecte personalizate?

Nu pot spune că este importantă. Este doar un mod prin care poți căpăta ceva expunere.
Chiar dacă ăsta este businessul meu, nu voi susține niciodată că este necesară promovarea prin stickere sau obiecte promoționale.

Totul ține de calitatea serviciilor. Stickerele sau obiectele promoționale au efect dacă printre clienții unui business se regăsesc persoane pasionate de stickere sau dacă obiectele promoționale sunt utile. Personal am ales să îmi direcționez energia spre a realiza un produs calitativ, promovarea și-a a făcut-o singur.

Ce planuri de viitor are Alin Stan și Agenția Sticaresti.ro?

Alin Stan sau Archie, așa cum sunt cunoscut în comunitate „Archie de la Sticărești” :)), are mai multe planuri de viitor, dar ma voi rezuma și concentra mai mult pe unul singur, care sper să se și realizeze până vei publica acest interviu și mă refer la mutarea Sticărești la…. hei, surpriză, București!

Da, este un plan cu status de „work in progress” de ceva vreme, pare să se apropie de final.

În rest, o dezvoltare a business-ului pentru a putea realiza o varietate cat mai mare de stickere și cel mai important plan dintre toate, menținerea calității produselor, în caz ca n-am pus suficient accent pe acest lucru :)).

Mulțumesc pentru oportunitatea de a povestii puțin despre Sticărești și abia aștept să văd articolul publicat.


Articole cu idei interesante găsiți în rubrica: Blogul cu idei din România.

Alte interviuri frumoase găsiți în rubrica: Interviuri cu oameni interesanți din România.

Un comentariu la „„Archie” de la Sticărești: „Am ales să îmi direcționez energia spre a realiza un produs calitativ.””

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.