Mihaela Costin: „SEO nu este o știință exactă!”

Mihaela Costin interviu pentru idei si oferte Romania detalii despre SEO si agentia tanara Marketing cu Miky SEO de calitate si nu numai

A venit timpul să aflăm mai multe detalii despre SEO de la cei mai buni specialiști din domeniu. Ce știi despre Search Engine Optimization? Cum se face corect optimizarea pentru motoarele de căutare? Ce pași trebuie calculați atunci când vrei să-ți faci un site: fie un magazin online, site de prezentare sau blog. Mai multe detalii vei afla în interviul cu Mihaela Costin.

Agenția Marketing cu Miky poate fi găsită pe facebook.

Ce trebuie să știe posesorii de site-uri despre SEO? Pentru că mulți oameni ignoră acest aspect.

Că, acesta este un canal de marketing vital, esențial pentru site-uri, practic este cel cu care ar trebui sa inceapa atunci cand își propun sa pornească un business online.

Google-ul este la baza acestui serviciu, deci mă gândesc că toți își doresc sa fie acolo, pe prima pagină cu site-ul lor, drept urmare nicidecum nu ar trebui ignorat!

Marketing cu Miky Mihaela Costin cum faci corect SEO Ce inseamna search engine optimization

Care sunt pașii corecți de a aduce un site în prima pagină din Google?

Hm, aici nu este chiar atât de simplu – urmezi niște pași și aia e:) – bine ar fi fost să fie așa!

Google-ul este un motor de căutare foarte dinamic care are anumite “cerințe” reguli, pe care le aflăm pe parcurs din multitudinea de update-uri primite de la acesta, sunt din ce în ce mai dese.

Aceste update-uri trebuie respectate cu strictețe! În caz contrar site-urile riscă penalizări Google!

De-a lungul carierei mele în SEO am putut vedea și astfel de situații :), iar acestea nu sunt tocmai plăcute.

Printre cei mai importanți pași aș enumera următorii:

  • Sa fie atenți ca Site-ul lor sa fie performant (nimeni nu stă pe un site care nu se încarcă!)
  • Conținutul de pe acesta sa fie de calitate (să fie gândit mai intai pentru utilizator/client și apoi pentru Google! regula de aur în SEO). Sa nu se exagereze cu cuvintele cheie!
  • Structura site-ului ușor de navigat și de înțeles (să fie ușor pentru utilizator să navigheze de la Homepage la categorii și subcategorii, produs și înapoi)
  • Partea de backlinks (link-uri primite de site-uri de la alte site-uri), care văd că se practică la noi foarte mult și se exagerează, trebuie să fie calitativă și să nu se facă abuz. În mod normal Google-ul cere ca un site să nu cumpere link-uri, să nu manipuleze rezultatele în căutari sub nici o formă. Deci haideți să primim link-uri în mod cât mai natural posibil!
  • Serverul să fie unul ok, cu suficient spațiu astfel încât să nu fie un factor care impactează în încărcarea site-ului și a conținutului acestuia. (este important pentru performanța site-ului)

Ce este mai ușor de ridicat în prima pagină: un site nou ori un site care mult timp nu a avut SEO și a fost deseori penalizat, dar care are vechime și Domain Authority cât de cât mare?

Hm nu este atât de simplu, depinde foarte mult de site și de istoricul lui online, de indexul lui pe Google, erorile pe care le are etc.

DA contează însă nu atât de mult pe cât am crede, contează ca site-ul sa fie unul care a respectat și respectă regulile Google!

Eu cred că este mai ok un site nou care nu a fost penalizat decât unul cu DA mare și care a fost deseori penalizat. Îți ia mai mult timp să aduci pe linia de plutire un proiect care a avut o reputație proastă online decât unul care încă nu și-a crescut-o.

În cât timp un site poate ajunge în primele rezultate organice din Google?

Întrebarea care îi frământă pe mulți clienți si Seo-iști de cealaltă parte! 🙂

Nu prea se poate garanta ca un motor de căutare precum este și Google-ul să îți crească site-ul într-un anumit timp, SEO nu este o știință exactă (nu este ca și campaniile plătite, unde aloci un buget, setezi niște cuvinte și aia e:) ) este un proces mult mai complex, de durată și depinde de foarte mulți factori.

Depinde foarte mult de industriile/nișele în care se dorește creșterea site-ului, de concurența pe care o avem deja online pentru acestea, de cuvintele, expresiile targetate online etc. Eu am avut site-uri care s-au poziționat pe prima pagină în cateva zile și site-uri cărora le-au trebuit ani de zile să crească pe Google.

Mihaela Costin Marketing cu Miky SEO Search Engine Optimization sau cum sa ajungi pe prima pagina din Google

Cu ce tipuri de site-uri lucrează Agenția Marketing cu Miky?

MCM lucrează cu Site-uri din diferite industrii: Servicii (servicii medicale de stomatologie), Ecommerce Uri (de haine, farmacii, mlm-uri, mobilier, amenajări interioare, marketplace-uri) etc.

Miky (Mihaela) are peste 10 ani experiență în domeniu, doar Marketing cu Miky este încă tânară!

Deci îți poți imagina cam pe câte sute de site-uri am lucrat de-a lungul timpului. Targetul meu principal îl reprezintă firmele mici și mijlocii la început de drum care-și doresc să crească online și care de cele mai multe ori dispun de resurse destul de limitate.

Ce recomandă Marketing cu Miky: trafic organic sau Google Ads?

Ambele. Atâta timp cât dispunem de bugete pentru marketing online este bine să fim prezenți pe cât mai multe canale, mai ales la început când dorim să creștem brandul.

Poți da un sfat cum am putea evita țeparii din domeniul SEO? Care ar fi pașii corecți de a-i depista?

Cred că un aspect important ar putea fi promisiunea de PRIMA PAGINĂ pe Google în cel mai scurt timp. (zile, săptămâni sau doua, trei luni). Creștere de trafic organic peste noapte sau vânzare de backlinks care să crească site-ul foarte repede.

Toate acestea sunt promisiuni ireale care nu pot fi garantate atăt de simplu. Un alt aspect ar fi GRATUITĂȚILE; ca să îți faci treaba bine folosești instrumente SEO care te costă (premium), deci nu ai cum să oferi acest serviciu sau orice are legatură cu acesta GRATUIT.

Ce sfaturi ai da posesorilor de site-uri?

  • Să se pună puțin și în pielea utilizatorului. Să efectueze căutarea pentru serviciul/produsul pe care îl vinde pe Google și să vadă dacă ceea ce găsește la el pe site l-ar determina să cumpere de la el 🙂
  • Să analizeze concurența și să se inspire de la ea, nu degeaba sunt pe prima pagină!
  • Sa ceară feedback-uri cât de multe despre site, chiar și de la persoane necunoscute, deoarece orice părere contează.
  • Sa fie atenți cu cine își fac site-ul pentru că va fi nevoie să păstreze legatura cu aceștia și după terminarea site-ului și să nu dispară din peisaj 🙂
  • nu aleagă tot timpul ce-i mai ieftin, deoarece cu siguranță nu va fi cea mai bună variantă! Aici mă refer la firma de marketing cu care aleg să își facă un site, promovarea și altele.
  • Sa fie atenți la tot procesul vânzării de pe site. De la alegerea unui produs si până la check-out, este important ca acesta să fie rapid și ușor. Să se asigure ca clientul final este mulțumit, iar dacă nu este să afle ce îl nemulțumește pentru a-și îmbunătăți procesele.

Totul contează în vânzarea online, de la design-ul site-ului si până la cel care livrează produsul sau serviciul de aceea este important să fie cât mai prezenți în business-ul lor! Un alt pas important ar fi să nu uite să își fidelizeze clienții!

Ce planuri de viitor are Marketing cu Miky?

Are planuri Mari 🙂 Să nu fie doar Miky și colaboratorii, ci o echipă întreagă de oameni pasionați și experimentați în marketing online și care să ofere servicii complete de marketing online.

De la SEO la Social Media, Content Marketing, PPC și tot ce va mai apărea pe parcurs, mediul online este dinamic și nu știm niciodată ce alte canale de marketing mai apar și sunt de viitor. Vezi și TikTok 🙂 care a luat amploare.

Îmi doresc ca pe viitor să ajut cât mai multe afaceri să crească online și să își facă cunoscut brandul și povestea din spatele lui!

_____________

Alte interviuri frumoase găsiți în rubrica cu interviuri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *