Open Graph sau cum mi-a stricat Facebook săptămâna

Open Graph idei si oferte romania articol de spre cum am rezolvat aceasta eroare cu open graph

Cu o săptămână în urmă am încălcat o regulă de aur, și anume regula: „Dacă un cod funcționează, atunci nu-l atinge.” Eu am făcut invers. Și totul a plecat de la faptul că pe Google PageSpeed Insight am scăzut cu 20% în viteză. De ce s-a întâmplat asta, nu știu. Am încercat să mai sap în Pluginurile de Cache (WP Super Cache și Autoptimize)… și, după aceste săpături arheologice, ca să vezi, mi s-au stricat meta-configurațiile pentru Open Graph.

Și cum spuneam, am vrut să schimb ceva în Pluginurile de Cache ca să ridic viteza. Voiam înapoi metricele de 95-96 și chiar 98 pe mobile, de ce nu? Cine nu își dorește să aibă un site isteț în această lume a vitezei. Și, evident, eu sunt unul din cei care își doresc acest lucru.

Săpând, săpând, mi-am dat seama că nu pot urca cu nimic mai sus decât căzusem. Mai mult de metricele 71-75 nu urcam. Mi-am bătut capul câteva ore, dar tot nu am dat de capăt. Ei bine, mai aveam și altă treabă. Pregăteam un nou interviu cu Luca Popescu Patricia Laura. Mi-am concentrat atenția ca să iasă lucrurile bine în interviu. Pun suflet pentru toate interviurile pe care le fac.

Și a venit ziua de luni dimineață, prima oră (prima oră adică 01.00 noaptea). Am publicat interviul. Link-ul cu interviu a fost trimis la intervievat. Îmi făcuserăm treaba și mă simțeam liniștit pe suflet, chiar dacă aveam 71-75 viteza pe mobile.

Dar ceea ce m-a speriat foarte mult a fost faptul că interviul publicat pe rețelele de socializare nu arăta ca de obicei: cu poză, link, site… ci doar un pătrățel cu denumirea site-ului… și aici a început panica. Articolele nu se afișau corect în facebook… Panic!

Cum am încercat să dau de capăt cu Open Graph

Nu că aș fi cel mai deștept – dar știu să caut în Google (și nu derenjez cu întrebările mele proaste alte forumuri și grupuri de specialitate). Am scris în motoarele de căutare și în limba rusă și în limba engleză„De ce nu se postează corect articolele în rețelele de socializare?” Am găsit răspunsuri. Găsisem și ceea ce se stricase – meta-tagurile de la Open Graph. Deci cu această ocazie am aflat ce-i ăla Open Graph.

În fotografia de mai jos puteți vedea tagurile de care vorbeam, plus prefixurile din header. (Ceea ce vedeți aici este deja reparat).

Open graph meta taguri corect configurate sau de ce nu se posteaza corect articolele in social media facebook instagram si alte siteuri

Din greșeli te înveți. Și e adevărat.

O listă de cărți despre cum înveți din greșeli:

  1. S-au făcut greșeli de Carol Tavris, Elliot Aronson – o carte foarte interesantă;
  2. Manualul accidentelor și greselilor de Keri Smith – interesant să vezi și altă parte a lucrurilor;
  3. Greselile crocodilului de Barbara Pumhosel, Silvia Fabis – când vrei să vezi o parte frumoasă a greșelilor.

Evident că din greșeli înveți mai multe, mai ales când îți bați capul să rezolvi o problemă. Oricare ar fi ea, chiar și o greșeală ca a mea, simplă de tot…

Nu puteam da de capăt acestei probleme întreaga săptămână. Nu mai știam ce să fac. Eram disperat. Am verificat site-ul meu în tool-ul Facebook for Developers și îmi dădea o groază de erori cu meta-tagurile pentru Open Graph. Zeci de tutoriale am urmat… nimic nu reușeam.

De ce mi-am bătut capul atât de mult cu Open Graph?

În una din zile, Iulia Rotărescu mi-a tag pe Facebook la un articol (despre SEO) de pe ideisioferte.ro. Era joi seara, când văzusem asta. Știam că, la fel și Patricia Laura dorea să distribuie corect un interviu și nu reușea. Articolul SEO a avut noroc că fuseseră publicat pe facebook înainte să-mi bag nasul în Pluginurile de Cache (fără tutorial).

La fel cum acest text este încurcat și plin de emoții, la fel eram și eu în ziua aceea. Chiar nu știam ce să mai fac.

Știam că voi mai publica interviuri și faptul că nu se vor distribui corect mă sfâșia. Știam că dacă nu vor fi reconfigurate meta-tagurile Open Graph, sigur voi pierde din audiență. Am început să studiez site-urile mari de știri, erau OK, am verificat site-uri mici – găseam și acolo lipsă de meta-tagurile pe care le căutam eu. Dar nu înțelegeam de ce nu apar… și de ce apar pe unele site-uri.

Era important să dau de capăt.

O fi de la Plugin Update sau Theme Update?

Credeam că problema putea fi de la tema Neve pe care o am activă. Crezui că-i dădusem un update la ultima versiune și ceva s-a schimbat. Verificasem și alte site-uri cu aceeași temă… și culmea că aveau meta-tagurile corect configurate. Chiar nu știam ce să mai fac. Eram disperat. Eram gata să fac o prostie fatală – să schimb pe altă temă.

Evident că mi-am mai băgat nasul în Pluginurile de Cache, dar tot nimic. Am deschis și codul de la WordPress, unde în mare parte nu înțelesesem nimic. Am băgat aiurea niște prefixuri și niște metataguri direct în cod… dar nimic.

Culmea e că meta-tagurile erau vizibile când dădeam Inspect Element, dar în codul sursă, în header nu erau. Deci… am mai căutat. Le găsisem, ce-i drept, mult mai jos… undeva într-un ”div” din body. Da, bună eroare.

Am meditat și… da, îmi venise o idee.

Cum am rezolvat problema cu Open Graph?!

Cu cap. Glumesc. De fapt am rezolvat cu foarte multe înjurături și cu… da, așa suntem noi, dacă ceva ne reușește, în loc să mai gândim un pic, înjurăm. Nu știu ce m-a ajutat… sau că am înjurat sau că am gândit… în fine. Problema era de la WP Super Cache și de la Autoptimize. Erau configurate greșit.

Așa că le-am șters. Am făcut refresh. Și au apărut meta-tagurile în codul sursă, în header. Dar tot nu reușeam să adaug corect în facebook. Evident că am fugit la Facebook Debugger și am dat scrap again.

Și ameeeeeeers!

Eram în culmea fericirii. Acum am un pic mai multă experiență în WordPress și SEO. Deci, greșelile sunt importante. Datorită lor chiar înveți.

Nu în ultimul rând mulțumesc echipei Hostico pentru suport și pentru faptul că au fost operativi când am solicitat ajutor. Mai mult, am observat o chestie… când a apărut o eroare critică pe site, aceasta a fost rezolvată rapid. Nu mi-am dat seama cum, dar știu exact că Hostico are grijă ca orice problemă să fie rezolvată cât mai rapid. Am noroc eu cu ei.

V-am pregătit o glumă pentru sfârșit, ce mi-a transmis Google Analytics

Având probleme la site, evident îl băgasem în mentenanțe forțate. Nu știu cum influențează asta în motoarele de căutare, dar eu căutam o soluție să rezolv problema cu Open Graph.

Și, colac peste pupăză, Google Analytics îmi trimite asta. Dacă vă uitați atent, veți vedea răspunsul de la Google când îl întreb: „De ce am atât de puține vizite din Social Media și vizite din Organic Search.” Sper să vedeți că mi-a format un F*ck You.

Google Analytics ceea ce am primit eu de la google in eaceasta saptamana

Bine. Nu o să vă fur din timp. Să aveți o săptămână frumoasă. Iar eu fug să mă pregătesc pentru un nou interviu. Și să pregătesc un nou text pentru ideisioferte.ro!

Ce planuri mai am: scraping!

În continuare voi publica texte despre Scraping cu Python. Nu voi posta tutoriale cum se face asta, ci mai mult rezultate. Voi căuta stiri, produse cu reduceri, chestii interesante pe care le veți solicita și voi.

Aveți grijă de voi și ne mai auzim. Iar dacă vrei să te faci auzit prin ideisioferte.ro, atunci nu ezita să-mi scrii pe contact@ideisioferte.ro!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *