Sari la conținut

Raul Cirț: „La logouri am cea mai mare cerere.”

Raul Cirt creare logouri pentru firme mari firme mici graphic design

În acest interviu vorbim cu Raul Cirț despre Graphic Design, dar accentul îl punem pe crearea logourilor de la 0. De ce pe logouri? Simplu, pentru că, spune Raul, pentru logouri are o cerere mai mare.

Pagina de facebook al lui Raul Cirț.

Te salut. Cum a fost anul 2021 pentru tine? Ce ai reușit să descoperi?

Salut Andrei,
Hmm, anul 2021 a fost un an de revelație sincer, am reușit să descopăr și să întâlnesc mulți oameni înteresanți de la care am avut ce învăța (bune și rele) apoi fiind primul an de activitate al propriei mele firme de design am reușit să intru cu pași mărunți în lumea antreprenoriatului și să învăț lucruri care nu țin neaparăt de nișa în care activez, dar sunt vitale dacă nu mai ești angajat.

Apoi am redescoperit că nimic nu e permanent sau sigur și faptul de a te adapta schimbărilor constante este un skill vital pentru practic orice ai dori să faci în viața, fie la job sau viața personală și am mai redescoperit că mereu e ceva de învățat, absolut în fiecare zi și în momentul în care “întorci capul în altă parte” riști să rămâi în urmă și apoi e din ce în ce mai greu să recuperezi.

Ce planuri ai pentru 2022?

Foarte bună întrebare :))

poi, să evoluez în continuare, să învăț lucruri noi, să încerc să îmi schimb unele obiceiuri mai rele, să devin mai organizat. Pe scurt, să devin cea mai bună variantă a mea de până acum.

Cum ai reușit să devii graphic designer: ai făcut o facultate sau ai învățat singur această
meserie?

Am învățat singur, la mine nu a fost cazul de facultate pentru că făceam prea multe prostii la liceu și eram total debusolat când venea vorba de viitor, așa că pierzând vremea aiurea și neinvățând nimic am rămas doar cu 10 clase.

Încercând și testând tot felul de locuri de muncă pentru “pregătirea mea” am realizat că nu vreau sa fiu la “baza piramidei” tot restul vieții doar pentru niște greșeli de când eram practice copil, așa că m-am pus pe învățat, știam deja cam ce îmi place să fac și am încercat să descopar metode de a monetiza skilluri pe care oarecum le aveam deja, doar că trebuiau șlefuite și BOOM…am avut o întâlnire frumoasă cu graphic designul cu care dansez deja de câțiva anișori buni și în care m-am perfecționat și continui să o fac, în primul rând pentru că îmi place și asta mi se pare cel mai important.

Pe profilul tău de Facebook am văzut mai multe clipuri în care realizezi logouri de la 0. De ce în mare parte logouri?

2 motive.

  1. La logouri am cea mai mare cerere, deși mă ocup de cam tot ce ține de design graphic.
  2. Am testat cu videouri în care făceam și alte chestii dar pare că logourile au cel mai mare success în a atrage publicul, motivul (presupun eu) îi că e mai entertaining să te uiți la procesul de creație al unui logo decât la o carte de vizită de exemplu.

Cum reușești să vezi acea scânteie în viitorul logo și să-l editezi atât de captivant?

Poi, din punctul meu de vedere, creativitatea e tot un “mușchi” care dacă îl antrenezi devine din ce în ce mai ușor să fie creative și îți vin din ce în ce mai multe idei pe care le poți explora și cu care te poți juca, la fel ca orice alt skill pe care îl ai și îl dezvolți în timp.

Practic tot secretul stă în exercițiu prin care în timp acumulezi experiența și ce îți părea la început imposibil sau dura poate 5 ore să faci ajungi să îți dai seama că faci aceeași chestie peste câțiva ani de 3 ori mai repede și de 10 ori mai bine.

Care este sursa ta de inspirație?

Pff… :)) nici nu știu, practic orice te poate inspira, o pățesc și dacă fac o plimbare sau dacă citesc ceva sau dacă mă uit la un film sau un serial sau practic orice aș face, îți vezi de treabă ta și dintr-odată un obiect sau o situație îți dă o idee așa aleiatoriu.

Care sunt companiile pentru care ai făcut logouri? Ce feedback ai primit de la ei?

Mult prea multe de enumerat, dar nu sunt nume mari niciunul. Am avut ocazia să lucrez cu foarte multe startup-uri, cine știe, poate o să auzim de ei peste câțiva ani :P.

Feedback-ul e în proporție de 95% pozitiv, dar na, efectiv nu poți mulțumi pe toată lumea și sunt persoane cu care efectiv nu ai niciun fel de chimie și atunci nu are cum să fie productivă colaborarea și cred că asta se aplică în orice domeniu în care lucrezi direct cu oameni.

Cât de important este un logo pentru o companie? Și, tot cu această ocazie, aș vrea să te întreb dacă antreprenorii români investesc în logoul companiei?

Dacă un plan de afaceri bine pus la punct și o viziune clară despre businessul tău sunt fundația, atunci logoul e prima cărămidă care dă tonul și pe care se construiește mai departe un brand de succes.

În principal da, majoritatea care sunt relativ educați despre lumea antreprenoriatului îs conștienți de importanța lui pe termen lung și investesc în asta, restul ori își dau seama mai încolo ori rămân blocați la un anumit nivel peste care nu mai pot trece și se mulțumesc cu atât.

Care este viitorul graphic designului? Aceste servicii vor fi căutate și în 2022?

Categoric, cât timp vor exista companii de la mici la corporații va exista și graphic design.

Ce planuri de viitor are Raul Cirț?

Să devin mai bun, în toate aspectele vieții, deși cred că e mai mult o necesitate decât un plan.

În rest, nu știu, mă gândesc să îmi dezvolt skillurile, să îmi măresc încet dar sigur compania și să găsesc un echilibru între muncă și a petrece timpul cu cei apropiați, cam asta ar fi primul pas, restul vin de la sine.

_____________

Alte interviuri citiți în rubrica cu interviuri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.