Sari la conținut

Web content și copywriting – asemănări și deosebiri

web content si copywriting servicii freelanceri servicii profesionale

În continuare voi dezvolta construcția unei baghete fermecate, cu două capete: web content și copywriting. Prima înseamnă optimizare pentru motoarele de căutare, calitatea conținutului pe site, conversii, trafic organic și alte beneficii care vin cu rezultate solide în timp.

Pe când copywriting înseamnă texte care fac vânzări. Specialiștii SEO mai numesc această artă în felul următor: texte pentru reclame.

Dar nu te gândi că a compune un text este ușor. No! Nu fă greșeala asta. Uite așa. Niciun fel de text nu este ușor de scris: fie el reportaj, știre, advertorial, storytelling și altele. Trebuie măiestrie, timp și dedicare. Fără îndoială, mai adaugă talent și multă-multă muncă.

Web content și copywriting – începe cu povești, nu cu vrăjeală

Simți semnul egal în ecuația de mai sus? (Da? Nu?) Evident, nu există! Un text, ca să fie savurat, trebuie să aibă multe codimente de poveste. Iar ceea ce povestești nu trebuie să se repete fix ca în original (adică nu fă copypaste), ci update-atează. Adapteaz-o la orice situație, la orice context. Rupe o realitate din rutină și fă-o poveste. Lasă-l pe client să simtă o lume a lui, o lume care îi aparține cu adevărat.

Cât romantism. Dar stați. Opresc aici, la această stație. Pentru altă idee, voi lua un al „autobus”. Și voi porni mai departe.

O poveste îl îmblânzește pe om și îi oferă acel confort de care are nevoie. Un text bun este la fel ca un foc în șemineu, un pahar cu vin și gânduri. Fă textul în așa fel încât omul să vadă în rândurile tale rezonanța ideilor lui. Altfel spus, fă-i un text sexy.

creare content la laptop cel mai bun site de conent cele mai interesante informatii
Photo from pexels.com

Exemple de poveste – web content și copywriting

Nu sunt Karl May (lista de cărți aici), nu sunt Jack London (lista de cărți aici), nici Ion Creangă (lista de cărți aici) – sunt Andrei C. Cojocaru cu o singură poveste valabilă drept exemplu.

Into the wild a fost (filmul și) prologul unei călătorii de 60 de zile cu rucsacul în spate prin toată Moldova de peste Prut… O astfel de călătorie a fost făcută de un tânăr cu spirit de fier din Republica Moldova. Două luni le-a petrecut în „sălbăticie”. Mai multe detalii aici, accesează link-ul.

Dar tu ce poveste ai? Scrie într-un comentariu mai jos și hai să discutăm. Poate găsim cea mai bună idee pentru tine. Începe și tu să scrii. Oferă lumii o posibilitate să te cunoască prin povești de calitate.

Ce să faci dacă nu-ți vine inspirația? Sfaturi pentru tine!

Dacă ești începător și nu îți vine inspirația, nu e o mare problemă. Faci un curs (gratis, citind multe cărți), apoi încerci să-ți seduci inspirația. O să vezi cum o să vină excitată la tine. Ei bine. Nu despre orgasmul inspirației voi vorbi aici, deși sunt tentat.

Scrie. Orice. Varsă tot ce ai în cap pe o foaie sau direct în vreun redactor de texte. Iar dacă vrei ca textele tale să fie coapte, atunci nu fă avort de idei. Lasă-le. Hranește-le. Ține-le acolo. Păstrează sarcina cu idei, ori desaga. Tu îți alegi scenariul.

Dar dacă nu ai timp de inspirație și texte, atunci apelează la un expert în web content și copywriting. Lasă-i pe ei să facă treaba în locul tău, iar tu concentrează-te pe afacerea ta. E mai simplu pentru ambele părți. Câștigați ambii dublu, fără dubii!

La cine apelezi pentru servicii: la o agenție sau freelanceri?

Mai degrabă în funcție de prețul pe care ți-l oferă. Dar, în mare parte, pentru un succes incotenstabil, serviciile de web content și copywriting trebuie să fie calitative. Și astfel, trebuie să apelezi la freelanceri sau agenții cu experiență care au un portofoliu bogat în acest sens.

Nu pot să-ți spun din start să alegi una sau alta, pentru că este important prețul și calitatea serviciilor. Peste tot în lume aceste reguli sunt valide și se respectă cu strictețe.

Așadar, dacă ai nevoie de sfaturi și de redirecționări în acest caz – web content și copywriting – nu ezita să ne contactezi oricând ai nevoie! Suntem disponibili să vă ajutăm cu tot ce este nevoie (mai mult cu redirecționări către servicii pe măsura așteptărilor).

Web content și copywriting: sunt două fețe ale aceleeași monede

Așadar, cum a spus și cristinatudose.ro: „Content writing-ul și copywriting-ul pot fi văzute ca două fațete ale aceleiași monede. Se aseamănă foarte mult, ambele au la bază scrisul, dar diferă prin scop și prin beneficiile pe care ți le oferă, dacă le folosești ca parte dintr-o strategie mai mare sau pentru a atinge diverse obiective.

Părerile diferă în acest domeniu. Dar, sfatul meu este te ghidezi după oameni cu experiență și care chiar vor să te învețe sau să îți facă un proiect cu maximă atenție și dedicare.

Pentru cei care sunt la început de cale în ale scrierii, să știți că pe site-ul Cristinei Tudose găsiți multe materiale de folos – GRATIS. Bazele în orice domeniu de activitate: web design, web content, copywriting și altele trebuie să fie gratis. Evident, dacă dorești ceva avansat în ale web content-ului și copywriting-ului atunci te înscrii la cursuri avansate.

Cum găsești proiecte de web content și copywriting?

Sunt dezamăgiri pe ambele fronturi, însă cel mai des au de suferit freelancerii care încearcă să prindă câte un proiect de web content și copywriting. Cei mai atenți trebuie să fie, în acest caz, cei care sunt la început de drum. Oricum, în timp îți faci un portofoliu și devii invicibil.

Dacă ești la început de cale și îți este greu să găsești proiecte și oamenii refuză să aibă o colaborare cu tine, atunci fă-ți un site, două sau trei, scrie mult web content și foloseștele drept portofoliu.

Dacă vrei să pescuiești proiecte din care să faci bani, accesează Freelanceri.co.ro. Aici vei găsi proiecte din orice domeniu: web content și copywriting, web design, programare, marketing digital și altele.

O idee genială pentru un portofoliu solid în web content și copywriting

Toți vrem să facem bani, mai ales dacă sunt la început de cale. Că orice om care caută asemenea servicii va dori să știe ce poți face, unde ai lucrat. E logic acest fapt. Am repetat și mai sus aceasta.

Idee genială —> Navigând pe facebook am dat de un anunț. Un băiat făcuse un curs în copywriting și căuta să facă parte din diferite proiecte. Și s-a exprimat aproximativ așa: „Abia am terminat un curs în copywriting și aș dori, pentru început, să vă ajut gratis în diferite proiecte.” Și oamenii au observat din start că acest tânăr este ingenios, mai ales prin felul cum și-a făcut reclamă.

Și nimeni nu va risca să angajeze pe cineva care habar nu are cu ce se mănâncă web content și copywriting. Mai ales că a te uita la diferite cursuri pe youtube sau pe alte site-uri reprezintă șanse mici de a înțelege realitatea. În acest caz trebuie experiență și un portofoliu. Cum ți-l faci? Mai sus ți-am dat mai multe idei.

web content si copywriting cel mai bun plan de continut scris si video pentru site ul dvs
Photo from pexels.com

Sfaturi pentru cei care dau de un content writer sau copywriter nepriceput

Se întâmplă și din astea. Nu există păduri fără uscături. Sunt oameni care nu își permit, pentru început să angajeze un profesionist de la o agenție, că-i arde buzunarul pentru câteva texte. Atunci, evident caută un om ca mine și ca tine pentru servicii de calitate.

Cel care alege un freelancer, trebuie să fie sigur că acesta îi furnizează un text bun. Nu ai cum să plătești un om care habar nu are. Pierzi și bani, dar și timp.

Una din metodele sigure unde poți plăti pentru texte este paypal. La transfer adaugi textul și zici, am primit banii, celălalt spune am primit textul și transferul se face. Dar calitatea textului?… Așa că, cei care caută servicii de la freelanceri, cereți un portofoliu. Pentru că trebuie să fiți siguri pe cine alegeți.

Un sfat pentru cei care fac web content și copywriting: GRAMATICA

Dragii mei tovarăși de litere, aveți grijă la gramatică. Limba română este una din cele mai bogate limbi ale lumii. Are muzicalitate, consistență și o istorie bogată. Pentru ea au plâns poeți, pentru ea au murit soldați… Limba Română este regina noastră. Hai s-o respectăm și să-i respectăm regulile elementare de gramatică.

Mai mult de atât și SEO este cointeresat de coerența și corectitudinea unui text. Google este exigent când vine vorba de conținut. Și pe bună dreptate. Pentru că el știe, prin inteligența lui artificială, că oamenii vor content de calitate. Și atunci să facem content de calitate!

Dacă nu ești sigur de un cuvânt, accesează dexonline.ro, sau scrie în google propoziția și acesta ți-o corectează instant. Sunt multe resurse de a învăța gramatica. Trebuie doar să fii deschis către învățare. Atâta tot. Iar eu îți urez mult-mult succes.

Cu web content și copywriting ai șansa de a lucra de acasă

Imaginează-ți. Stai acasă, te trezești când vrei, îți faci graficul cum vrei (important să respecți deadline-urile) și lucrezi în voie, nesilit de nimeni. Îți alegi singur proiectele, nu ți le bagă nimeni pe gât. Mai pe scurt, dacă privești din partea aceasta a lucrurilor, e bine pentru tine! Important să ai chef și spor! E cel mai important.

Proiecte pentru freelanceri sunt multe. Dacă vrei să urmărești oameni care au făcut din asta sensul vieții lor, atunci te invit să urmărești canalul de youtube: Lumi travel. Aici poți găsi cele mai bune sfaturi despre freelanceri și poți urmări noutățile din mediul freelancer-ilor.

Un sfat însă, pentru freelanceri, e să aibă PFA sau un SRL. Unii oameni au nevoie de factură. Pentru că trebuie să ții o evidență a banilor. Nu-i poți dovedi ANAF-ului că tu ai cheltuit bani pe dezvoltarea unui site sau unei alte afaceri online, dacă nu ai facturi. Și nimeni nu te crede. Iar amenzile sunt mari.

Despre cărți și cursuri în ale scrisului

Pentru a scrie bine ai nevoie de pregătire. Trebuie să citești. Trebuie să cunoști lucruri, mai ales din psihologie, gramatică și sociologie (și evident alte domenii). Cel mai bine este să te specializezi în ceva anume, pentru că îți va fi mai ușor să te concentrezi asupra lucrurilor.

Ei bine, eu te invit să citești despre Cărți și cursuri: temelia tuturor succeslor și Învață ceva nou: sugestii de la specialiști de succes pentru ca să te mai apropii cumva mai mult de pământ și să te specializezi pe ceea ce este al tău. Sau, dacă vei dori, poți să descoperi și să înveți ceva nou. A învăța ceva nou este mereu binevenit și ceea ce vei învăța nou te va răsplăti în viitor.

Pentru tine am făcut și o listă de cărți care te vor ajuta să crești în domeniul pe care ți l-ai ales: Chioșcul cu cărți – alege cărțile care te dezvoltă. Aici vei găsi cărți care într-adevăr te vor ajuta să crești. Și nu ți-am făcut o listă de cărți de dezvoltare personală. E ceva mai profund de atât. Cărți ce te vor ajuta să te orientezi în domeniul pe care ți l-ai ales.

GDPR – nu uita să respecți dreptul datelor personale cu caracter general

Chiar dacă scrii texte de web content și copywriting, nu uita că tu trebuie să respecți GDPR. Datele cu caracter personal trebuie respectate cu strictețe.

De ce îți zic că trebuie să respecți GDPR? Uite că vei adăuga un nume, un număr de telefon, un email și evident o fotografie. Trebuie să fii sigur că nu încalci dreptul datelor cu caracter personal.

Nu e nimic așa de groaznic în acest GDPR, doar că trebuie să știi câteva reguli de bază după care să te ghidezi. E bine să fii informat, pentru că chiar dacă nu cunoști legea, oricum răspunzi pentru încălcările pe care le faci.

Concluzii: web content și copywriting – perfecte pentru a învăța, perfecte pentru freelanceri

E bine, în închiere îți pot spune că, deocamdată, o să fie multă nevoie de web content și copywriting. Oamenii citesc, se documentează și încearcă să înțeleagă mai multe despre site-ul, produsul și tot ceea de ce au nevoie. Iar tu, dragă freelancer sau angajat într-o agenție cu reputație, nu uita că trebuie să te dezvolți în continuare. Lucrurile se schimbă și trebuie să fii la curent cu toate schimbările.

Dacă ți-a fost util acest text, nu uita să distribui pe rețelele de socializare în are ești activ. Împreună vom distrbui informație utilă la cât mai mulți oameni.

Trebuie să fim informați. Informația înseamnă putere, iar un om documentat se descurcă mai bine într-un mediu necunoscut. Provoacă-mă să descopăr un mediu necunoscut pe contact@ideisioferte.ro!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.